KAOS!

ja... vad ska man säga om kvällen, allt gick väl bra ändå tills kaoset starta, vi elever skötte oss mkt mkt bra, men ja sen kan man väl inte säga dsm om läraren ( inget namn nämt ), men men vi i köket hade de lite stressigt fast de gick bara bra ändå =)
trött som tusan nu iaf, ska gå och duscha sen dricka te =)




PLUS ATT IMORGON KOMMER MIN MOBIL :D GAAAAAAAAAH!!


PUSSSS

Fullt upp!

ja idag på kvälls restaurangen så har vi 25 gäster, igentligen inte så mkt, men med tanke på att vi bara är 3 i köket så kan de bli lite fullt upp!
jag i storkök plus chef ;) andreas i efterrätt och stefan i förrätt ;)
jaja men nu ska ja ner och fixa lite med maten och så!

Ha de gött!
PUSSS

Grattis mamma!

idag så fyller min söta mamma år =) så jag har bakat en smörgåstårta till henne, plus att jag och pappa ska laga riktigt go mat till hon å =).
och älsk följer oxå med såklart, han villl ju oxå smaka tårta ;)
pappa säger att han har köpt ett par fina stövlar till hon, men jag är inte riktigt säker på de, för jag lovvade mamma att vi skulle fara och kolla tsm så hon fick välja, men pappa verkade ju ha hittat ett par som han gilla iaf :) så vi får väl se hur dom ser ut ^^

Pusssss

Duschad och rent!

så nu har jag duschat och är alldeles ren, tack vare en ny och fräch pilingtvål mamma köpt till mig, min hud blir bara så mkt bättre av den. plus att ja änvänder oxå min braiga fotkräm, hihihi =)






och jag sak väl även säga godnatt till er!

Pösssss

Modediss!

ja när jag var inne på nelly.com så hittade jag dessa förskräckliga byxor, fattar inte hur man ens kan komma på att köpa sånna, eller det är iaf vad jag tycker !

 

 


YES!

ja nu äntligen så har jag tilllgång till en dator så ja kan skriva, har vare utan dator hela helgen, men det har igentligen inte gjort nånting för vi har haft det så kul, så här har min vistelse i sthlm vare:

Torsdag: vistartade resan runt kl 1 på eftermiddan från ström, ja sen vårt första stopp var i sundsvall och fika och rasta morris ( mini hunden ) , sen körde vi ner till tönnebro som ligger ungefär 40 mil från ström, och där åt vi middag, jag tog hamburgare =) , sen var vi framme hos carro och terry ( emils syster och hennes pojkvän ) runt halv 10, och då kan man säga att vi var slut. Vi gick och la oss nästan direkt!!

Fredag: Vaknade upp på fredag morgon och var jätte jätte trött, men vi skulle fara och shoppa lite så vi gatt kliva upp tidigt. Sen efter allt shoppande så var det dax att fara och kolla på valpnarna, och dom var såååå himla söta, vi valde den sötaste tycker jag =), så nu blire att fara tillbaka om 5 veckor och hämta lilla Ruff som han ska heta :), sen gjorde vi inte så mkt mer, bara åt middag och hade de allmånt trevligt =)

Lördag: Ja nu var de redan lördag, vi hade planer att fara på IKEA för carro skulleköpa ett nytt bord, men jag och emil var inte så intresserade av de så vi gick runt på andra affärer och kolla =) , när dom äntligen var klar så for vi på heron city och fika,och då såg vi även Robert wells och amy diamond, :) sen begav vi oss för att bowla runt halv 4 =) , ja jag kom iaf 2a , fast jag är inte dirket en höjdare på att spela =) men kul som tusan var de iaf!
Sen for vi hem, åt en super god middag, kolla på nya star trek filmen sen somna vi =)

Söndag: Ja nu var det dax för hem färd, vi packa alla våra grejor och kramades hejdå sen for vi =)
som tur så hade emil köpt en bärbar DVD med 2 skärmar som vi hängde upp och kolla på hela vägen, vi stannade i Gävlebro för att fika, och då såg vi även etype ^^ ganska roligt, jävlar va lång han är ^.<
sen vart vårt nästa stopp sundsvall igen för emil mormor bor där och vi åt middag. sen var vi hemma runt halv 8 och då såg vi film och mysa hela kvällen =)

Så det var ungefär min helg i sthlm, bilder kommer ikväll =)


Pussssss

Sthlm!

åh förlåt fr min dåliga uppdatering igår : / vart sent med kvällsrestaurangen och sånt, plus att jag var så trött =) men nu är ja pigg och väntar på attja ska få sluta så ja kan få fara hem till älsk så vi kan fara ner till sthlm :D jag vet inte riktigt vilken tid vi far men de bli nån gång på eftermiddan =) sen troligtvis ska vi kolla på valparna imorgon, sen ska vi bowla oxå såklart =) ja ska ta med min kamera så allt blir på bild =) de kanske kommer bli en dålig uppdatering nu i helgen då, men bilderna kommer in på måndag =)


Pusssss

Foki Tävling!

jag är med och deltar i en av fokis ( fokis.se ) :) tävlingar där man kan vinna ett gratis valfritt smycke från cocoo.se , här är en bild på de smycket som jag väljer:

 

här är även länken! http://cocoo.se/web/article.asp?artID=7954


YEY!

åh jag har inte riktgit orka uppdatera idag ^^ men nu måste ja göra de och säga att min väska har kommit :D här kommer en bild, lite dålig, menmen :




YEEEEY :D

ja just nu så sitter jag och pratar med min älskling ( emil ) , sen ska ja väl ut och köra lite :) hoppas ja !

Pusss


Nice!

nu är jhag äntligen klar med alla naglar, tog min bara typ 4 timmar, men tog en paus på 3 h och 30 min ;) men såhär vart resultatet :



rätt nöjd =)



och jag har även gett mina fötter lite njutning =) ett fräst fötbad, sen smöörjde jag med den bästa fotsalvan =)



fötterna blir som bejbilena ;), känner mig lite bättre i förkylningen efte detta , fast kommer ändå va hemma imorgon för säkerhetens skull :) 

Typiskt!

hm ja då upptäkte man nyss att man har "cutta" sig på nånting, troligtvis en plastpåse full av glas!


(inte så stort, men det gör ont)





Jag och min ständiga otur, fast ja e ganska klumpig oxå^^ och dom 2 tillsamans är inte alls bra.

Tidsfördriv!

sitter här och skapar lite naglar, har inte så mkt att göra annars!



Detta var dom första naglarna ja gjorde som jag har på mig nu :)

Sen håller jag även på med dom här , inte den bästa bild kvaliten menmen :)




aww min gulliga pappa bjöd mig på lunch idag, vart så glad =)
få väl se vad man hittar på sen, troligtvis blir det film, älskar film^.<

åh ja just jag =) på torsdag så far vi ner till sthlm för att kolla på en ny valp, ska bli så kul, ruff ska han heta.
jaja, återgår till mitt nagelgörande :)


Pussss


Fortfarande sjuk!

JA nu sitter man hemma och ha  nyss vakna, fortfarande sjuk : (  , få väl se hur länge detta håller sig!, hoppas jag blir bättre till onsdagen iaf då vi ska laga mat!

men jag funderar på att bka idag om ja inte känner mig för slö : ) uppdaterar mera sen =)



ha en bra dag!

Ny väska!

Ja nu har jag beställt en ny väska :) köpte den på streetstore.se






ja tycker den e kanon snygg ^.<

Sjuk!

ja då ha man blive sjuk oxå:( , snorig som tusan, ont i halsen och känner mig varm.. åh ja vill inte, men då blire säkert några mysiga hemma dagar för mig!
iaf nu ha vi nyss fika och ska snart till Irja, för emil vill kolla på bebis ( irjas kattunge ) :)

Pussss:*


Höstbilder!

Så nu har jag och Irja vare och knäppt lite höstbilder :) här kommer ungefär hälften av vad vi knäppte ^.<































































Så det här var en del av korten :) vi hade de jätte roligt idag, och de måste göras om =)
nu sitter vi bara och pratar och dricker saft!

Pusss:*










Vaken!

ja nu har ja äntligen vaknat, eller halvt, är så himla trött och ont i huvve sen snorig på de :( men he gå över ;)
idag blir väl inte så mkt, ska nog va med Irja en stund idag(YIPPPPPI), för hon e själv :), emil ska väl hjälpa sin far tro ja !

ha en trevlig dag idag.

Pussss:* 

Valpar!

åh nu har jag , Irja och Moa nyss komme hem från att ha kollaa på världens sötaste hundvalpar =) typ en blandras mellan gråhund-boardercollie-lapphund, dom valde den sötast tycker jag, ja få ta bilder på den då dom ha hämtat den.

tyvär så vart de inge kort på bröllopsklänningarna för irja kiunde inte få hem dom : / men men , de få bli en anna gång =)
så nu ska vi fika!

Pussss:*

Älskling!






Ja nu sitter jag här och har nyss vaknat, känns segt att vakna så här tidigt menmen :)             idag ska ja till älsklingen (emil) och ha de super mys =)
men först ska ja till irja och knäppa lite bröllopskort tll vårat proektarbete som handlar om just bröllop ^.<

menmen, ni får ha de så bra idag även om vädret suger =)

Pusss:*


sweet home!

ja nu har jag äntligen kommit tillbaka från norrgård och jag är helt slut, men allt gick bra iaf =) jag andreas och stefan gjorde ett snyggt jobb i köket och dom andra i serveringen! + att vi gjorde 3 olika drinkar idag oxå =) bilder på dom kommer imorgon =)
nu blire the och massa mys med Älsklingen!

Pusss :*

*pust*

Just nu så sitter man hemma hos Irja och ska snart gå på norrgård och ha kvällsresturang =)

men men uppdaterar mer när ja kommer hem ikväll < 3

*pust*

Just nu så sitter man hemma hos Irja och ska snart gå på norrgård och ha kvällsresturang =)

men men uppdaterar mer när ja kommer hem ikväll < 3

Trött!

Ja nu blir de nog till att gå oc ducsha sen hoppa i säng! Har haft en kul dag i dag, gjort mkt go mat =)
värre blire nog imorgon om de kommer gäster, det är s att vi öppnar kvällsresturangen imorgon så man få väl se hur de går! menmen..

Godnatt alla! (L)

Äntligen!



Ja nu ha ja äntligen skaffat en blogg, ska väl fixa mer med den sen, orkar inte riktigt just nu!

och ja som ni ser så sitter jag och göra lite lösnaglar och pratar med irja gumman < 3 , ja ha även köpt en sånn där söt liten apa som blåser naglarna torre ;)

/ lots of kisses emmily < 3

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0